>>
>>
>>
Joga dla kobiet w ciąży

Joga dla kobiet w ciąży

Katowice – Stalexport ul. Mickiewicza 29
biurowiec Centrum.

Zajęcia odbywają się w wieży A na 19 piętrze z pięknym widokiem na Katowice.
Parking bezpłatny na ul. Mickiewicza, wzdłuż biurowców oraz na ul. Dąbrówki (okolice Prasa – Ruch)

Prowadząca: Izabela Kamińska – nauczyciel jogi, mgr fizjoterapii, mama Stefci i Sylwka. Specjalizuje się w terapii Techniką Bowena – polecamy zabiegi Bowen w ciąży .

Informacje i zapisy pod nr tel. 602 301 411

Opłata za pojedyncze zajęcia wynosi 30 zł.
Honorujemy karty Multisport Benefit Systems, FitProfit, OK System (już bez dodatkowych opłat).

Aktualny harmonogram:

Joga dla kobiet w ciąży, KATOWICE, ul. Mickiewicza 29

poniedziałek
wtorek 17:30 – 19:00
środa
czwartek 11:00 – 12:30
piątek
sobota

Ważne informacje

Na zajęcia grupy ogólnej zapraszamy osoby początkujące, jak i dłużej praktykujące

Pamiętaj!

  • przyjdź minimum 5 minut przed rozpoczęciem zajęć;
  • zabierz ze sobą ubranie do ćwiczeń (ćwiczymy boso);
  • jeśli masz, weź ze sobą matę do jogi;
  • nie jedz 2-3 godziny przed zajęciami;
  • zgłoś każdorazowo przed zajęciami aktualnie znaczący problem zdrowotny.

Joga to system ćwiczeń dających się przystosować do zmian zachodzących w organizmie kobiety podczas ciąży, porodu i połogu:

  • przygotowuje fizycznie i mentalnie do porodu
  • stabilizuje stan emocjonalny kobiety ciężarnej
  • zmniejsza stres
  • uczy koncentracji
  • usprawnia przepływ krwi w naczyniach krwionośnych
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji poporodowej

Spokój, dobre samopoczucie matki wynikające z praktyki jogi w naturalny sposób odczuwalne jest przez dziecko.

W ramach zajęć proponujemy:

  • praktykę asan
  • naukę relaksacji
  • wizualizację
  • edukację w zakresie fizjologii porodu

Zajęcia przeznaczone są dla kobiet od 13. tygodnia ciąży przebiegającej bez powikłań.

Uwaga !!! Panie zgłaszające się na zajęcia ciążowe proszone są o przedstawienie zaświadczenia od lekarza o braku przeciwwskazań do wzięcia udziału w zajęciach.

Serdecznie zapraszamy.

Współpracujemy ze Szkołą Rodzenia Miś Kuleczka.

Miś KuleczkaPolecamy: MIŚ KULECZKA – Szkoła Rodzenia – Szkoła Taty – Coaching Rodzicielski – Pierwsza Pomoc Dzieciom www.miskuleczka.pl

Opinie joginek, które uczęszczały do nas na zajęcia jogi w ciąży:

Sylwia:

„Termin porodu wyznaczony został na 3.08.2013r. Gaja to nasze drugie dziecko, więc niemal każdy, nie włączając lekarza i położnej, twierdził, że poród będzie szybciej. Tymczasem mijały kolejne tygodnie, minął, 3…4…. sierpień. W poniedziałek 5 sierpnia rankiem miałam wizytę u mojego lekarza prowadzącego ciążę. Umawiałam się już tylko wcześnie rano lub wieczorem, ponieważ z tak ogromnym brzuchem niebezpiecznie było spacerować w czasie panujących upałów. Lekarz w trakcie rutynowego badania stwierdził, że sytuacja jest bez zmian kwitując, że na poród jeszcze się nie zanosi i wypisał zwolnienie na kolejne 7 dni.

Tymczasem wieczorem w okolicach godziny 20 poczułam się dziwnie…

Powoli pojawiały się skurcze, ale na tyle nieregularne, że sama nie wiedziałam czy to już. O 22 już byłam pewna. Ruszyliśmy z Tomkiem do szpitala, droga zajęła nam dobre 20 minut. W tym czasie skurcze nasilały się. W szpitalu, zanim przeszliśmy procedury rejestracyjne bolało już tak mocno, że nie potrafiłam wyleżeć podczas KTG. Na salę porodową wjechałam już na wózku. A nasza Córeczka pokazała się światu o 23:45. Zatem wszystko przebiegało naprawdę szybko. Z tego też powodu nie udało mi się rodzić w pozycji wertykalnej, o czym pisałam w moim planie porodowym. Mimo tego jestem z naszego porodu bardzo zadowolona. Sporą część tego sukcesu przypisuję jodze. W czasie porodu miałam niesamowitą świadomość swojego ciała i bardzo spokojną głowę. Nie panikowałam. Pamiętam dokładnie, o czym myślałam, gdy przyszedł ostatni etap porodu, czyli parcie. Parcia bardzo się bałam, ponieważ podczas poprzedniego porodu ten etap był dla mnie najtrudniejszy. Po dwóch falach skurczy partych pomyślałam sobie „ no to teraz całą siłę kieruję w dół, w krocze, a twarz niech będzie spokojna”. I tak się stało. Po porodzie nie byłam też bardzo wyczerpana, wręcz miałam wrażenie „potężnej mocy”.

Alicja:

„W moim odczuciu takie zajęcia powinny być obowiązkowe dla każdej ciężarnej, bo przynoszą dużą ulgę w codziennych dolegliwościach i pozwalają się zrelaksować. A do tego okraszone Twoimi inspiracjami dotyczącymi rodzicielstwa bliskości, chustowania czy kangurowania i niezapomnianą zupą mocy, w efekcie dały mi naprawdę cenne chwile. Za które z Maksiem dziękujemy:)”

Sylwia:

„Uczęszczałam na zajęcia jogi w czasie ciąży, jest to chyba jedno z niewielu zajęć sportowych z których można śmiało korzystać nawet w ciąży. Dzięki jodze, nie bolał mnie kręgosłup, po zajęciach czułam się b.dobrze. Poza tym bardzo korzystnie wpłynęły na mnie ćwiczenia rozciągające, praktycznie do końca ciąży nie miałam żadnych problemów z bolącymi nogami czy plecami i ogólnie po ćwiczeniach dopisywało b. dobre samopoczucie”.

Hania:

„Gorąco polecam wszystkim przyszłym mamom zajęcia z jogi. Pomagają wejść w kontakt z własnym ciałem, uspokoić zabiegane myśli i wyciszyć się. Zdecydowanie pozytywnie wpływają na fizyczne i psychiczne samopoczucie, zwiększając mobilność i elastyczność, co jest nieocenione zwłaszcza na ostatnim etapie ciąży. Wiele informacji podawanych w trakcie zajęć pozwala na przygotowanie się do porodu i pozbycie się lęków z nim związanych. Dla mnie też rewelacyjna była możliwość poznania osobistych doświadczeń Izy – prowadzącej, podzielenia się własnymi przemyśleniami i zasięgnięcia rady. Mimo iż poród u mnie nie przebiegł naturalnie i zakończył się cesarskim cięciem, doświadczenia wyniesione z zajęć pozwoliły mi na szybszą rekonwalescencję, a także na zachowanie pozytywnej postawy mimo niesprzyjających okoliczności.”

Tags: Joga dla kobiet w ciąży